vrijdag 17 augustus 2012

Parcoursverkenning Weyer

Hallo

Gisteren in de vroege namiddag kwamen we aan in Weyer, onze verblijfplaats voor de komende dagen. Meteen trok ik de fiets op voor een verkenning van het fietsparcours. Wat ik hier en daar al vernomen en gezien had, werd meteen bevestigd. Een loodzware fietsproef wordt het. Ik haspelde eenmaal de toer van 41 km af. Daarin 650 hoogtemeters, één zware klim (Kreuzgruberhöhe) van een 4-tal km met stroken tot 16% en daarnaast een eindeloze aaneenschakeling van korte, nijdige klimmetjes en flink bollende afdalingen. Het is een parcours dat ik best zou kunnen vergelijken met dat in het Duitse Dreikirchen.

Fietsparcours Weyer
Gisteren was de slechtste dag op vlak van weer (met zelfs heel wat motregen en wind). Vandaag schijnt de zon en zondag zal die ook overuren maken. Bovendien zullen de temperaturen stijgen tot 30 graden en wordt het vooral zaak de vochtbalans goed in de gaten te houden.

Ik hoop alleszins dat het een fantastische wedstrijd wordt en dat ik achteraf kan zeggen dat ik alles uit mijn huidige mogelijkheden gehaald heb. De sfeer ademt hier ook alleen maar Powerman uit. De hele streek wordt bij wijze van spreken gemobiliseerd. Dit is hier het topevenement van het jaar, vertelt men mij.

Intussen genieten we hier van de rust en stilte van de omgeving. Hiervoor moet je als Belg naar het buitenland...

Het uitzicht vanuit een bospad vlakbij onze verblijfplaats, een gehuchtje boven Weyer.
Even genieten in de velden boven Weyer!
Artikel Het Nieuwsblad op 17 augustus: LINK

Tom


2 opmerkingen: